Uitkijktoren Kruisberg dreigt uit Heemskerks duingebied te verdwijnen

Waterleidingbedrijf PWN heeft de Uitkijktoren op de Kruisberg in de Heemskerkse duinen afgesloten voor het publiek omdat de toren onveilig is. Tien jaar eerder dan verwacht blijken delen van de toren versleten, met alle risico’s van dien.

Uit onderzoek is gebleken dat restauratie geen optie zou zijn. Het voornemen van PWN is dan ook om de toren af te breken. Helemaal zonder toren zal het Noord-Hollands duingebied niet blijven want PWN heeft wel aangegeven mogelijk een nieuwe toren te bouwen bij Castricum. Erwin Kater ziet dat echter helemaal niet zitten en wil de toren voor Heemskerk behouden. Samen met zijn hardloopgroep is hij de petitie gestart ‘Actie Red de Uitkijktoren Kruisberg’. Inmiddels heeft hij meer dan 1.200 handtekeningen opgehaald.

Reportage RTV Heemskerk
RTV Heemskerk ging kijken bij de toren en sprak daar met Erwin Kater. Klik op de hoofdfoto bovenaan dit artikel voor de reportage van RTV Heemskerk.