Meepraten over zonne- en windenergie tijdens RES-atelier in Gemeentehuis Heemskerk

Foto: Pixabay

HEEMSKERK – Hoe denkt u over het opwekken van zonne- en windenergie in onze regio? Waar liggen kansen en wat past juist absoluut niet? Praat en denk mee tijdens de bijeenkomst in het gemeentehuis in Heemskerk op donderdag 23 januari.

We gaan duurzamer wonen, werken en leven
De Nederlandse regering heeft afgesproken dat alle energie in Nederland in 2050 duurzaam is. Daarom moeten we in heel Nederland meer duurzame energie via zonnepanelen en windmolens gaan opwekken. De vraag is waar en hoe. Dit zijn keuzes die we samen maken. Ook in Heemskerk.

In heel Nederland wordt nagedacht over duurzame energie, ook in de regio IJmond & Zuid-Kennemerland. Dit wordt gedaan met de Regionale Energie Strategie (RES). Er zijn toekomstbeelden gemaakt; bedachte modellen om over duurzame energie-opwek te praten. Samen met maatschappelijke organisaties, georganiseerde inwoners, belanghebbenden en gemeentes is al eerder gekeken welke gebieden in deze regio kans bieden om op grote schaal energie op te wekken uit zon en wind. Zijn zonnepanelen langs de snelweg een optie? Waar is er mogelijk ruimte voor een windmolen?

Denkt u mee?
Wat vindt u passen als het gaat om zonne- en windenergie in deze regio en bij u in de buurt? Wat past juist absoluut niet? Heeft u zelf ideeën over de opwekking van duurzame energie in uw buurt? Waar ziet u kansen en wat kunt u zelf bijdragen? De gemeente nodigt u uit om hierover mee te denken en in gesprek te gaan over de bedachte toekomstbeelden.

Meld u aan voor de bijeenkomst op 23 januari
Praat op donderdag 23 januari mee tijdens het RES-atelier, van 18.00 tot 21.00 uur in het gemeentehuis van Heemskerk. Aanmelden voor deze bijeenkomst kan tot 17 januari via www.heemskerk.nl/res. Na aanmelding ontvangt u een bevestiging met het programma van deze avond. De inloop is vanaf 18.00 uur met vegetarische broodjes en soep.