Nieuwe ondergrondse restafvalcontainers voor Boven de Baandert

Foto: Gemeente Heemskerk

Grijze bak verdwijnt en maakt plaats voor oranje bak voor plastic, blik en drinkpakken

HEEMSKERK – De gemeente Heemskerk heeft ervoor gekozen om op een nieuwe manier afval in te zamelen. In september 2019 heeft de gemeente inloopbijeenkomsten georganiseerd om de inwoners van Boven de Baandert de eerste voorstellen te presenteren voor ‘restafval op afstand’; de grijze bak aan huis verdwijnt en inwoners brengen het restafval naar een ondergrondse container in de buurt. In plaats van een grijze bak krijgen inwoners een oranje bak aan huis om plastic, blik en drinkpakken thuis te scheiden. In de wijk Boven de Baandert worden daarom de eerste acht nieuwe ondergrondse containers voor restafval geplaatst.

Hoe beter je afval scheidt, hoe minder restafval je overhoudt
Met de nieuwe manier van afval inzamelen wil de gemeente het scheiden en hergebruik van afval bevorderen en het ontstaan van restafval zoveel mogelijk beperken. Ook in andere delen van Heemskerk wordt deze nieuwe manier van afval inzamelen later dit jaar uitgerold.

Nieuwe ondergrondse containers voor Boven de Baandert
Om het nieuwe inzamelsysteem mogelijk te maken komen er acht extra containers in Boven de Baandert. De plekken waar extra containers komen zijn:

• NT12     Hoek Mozartstraat en Mina Krusemanpark
  • NT13     Ter hoogte van Jean Monnetstraat nrummer 322
  • NT14     Ter hoogte van Prof. ten Doesschatestraat nummer 255
  • NT19     Ter hoogte van Prof. ten Doesschatestraat nummer 79
  • NT22     Ter hoogte van De Zevenhoeven nummer 95
  • NT23     Ter hoogte van Abbenven nummer 74
  • NT24     Ter hoogte van De Zevenhoeven nummer 9
  • NT26     Ter hoogte van Deukelven nummer 55

In Boven de Baandert komen er meer extra ondergrondse containerlocaties bij. De voorstellen van deze locaties liggen nu bij de inwoners die belanghebbenden zijn. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente Heemskerk, www.heemskerk.nl/afval.