Kerkklokken van troost en hoop in Heemskerk

Woensdagavond luidden vanaf 19.00 uur een kwartier lang de klokken van de Dorpskerk. Dit gebeurde in het kader van de actie ‘klokken van hoop en troost’ waartoe werd opgeroepen door de Raad van Kerken.

Wat moet je doen als kerkgenootschap als je de kerken gesloten moet houden om verspreiding van het coronavirus te voorkomen en je toch iedereen een hart onder de riem wilt steken? In dat geval bieden de kerkklokken een mogelijkheid om toch een luide boodschap van hoop en troost te kunnen verkondigen.

Om die reden deed de Raad van Kerken een oproep om door het hele land, niet alleen afgelopen woensdag, maar ook op woensdag 25 maart en 1 april, van 19.00 uur tot 19.15 uur de kerkklokken te luiden. “Met deze ‘klokken van hoop en troost’ kunnen kerken mensen met elkaar verbinden over de grenzen van sociaal isolement heen”, aldus de organisatie.

Ook Marco Visser, predikant in de Heemskerkse Dorpskerk, geeft gehoor aan deze oproep. Aan RTV Heemskerk vertelde hij waarom.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit artikel voor de bijdrage van RTV Heemskerk.