Tulpen, wandelen en fietsen… zo werkt het coronavirus door op het leven in Heemskerk

Bij alles wat men doet is de invloed van de coronacrisis merkbaar. Dat merkte ook lokale omroep RTV Heemskerk die een ‘rondje langs de velden’ maakte en zag hoe lastig de Heemskerkse tuinders het nu hebben, en hoe bewust wandelaars en fietsers afstand houden in het duingebied.

Voor de tuinders in Noord-Holland zijn het extreem lastige tijden. Exporteren mag niet meer en slechts 30% van alle bloemen die van de tuinen komen mag naar de veiling. En wat moet je dan met je mooi gekweekte tulpen?

(foto: RTV Heemskerk)

De natuurgebieden, en met name het duingebied bij Heemskerk heeft aan bezoekers geen gebrek. De mooie lentedagen werken heel uitnodigend. Maar ook in de natuur is corona zichtbaar, al is het maar vanwege de afstand die iedereen van elkaar moet houden.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit artikel voor de reportage van regionale omroep RTV Heemskerk