Uitvaart emeritus deken pastoor Ton Cassee op RTV Heemskerk

Foto: RTV Heemskerk

Afgelopen zaterdag, 4 april, heeft bij de Laurentiuskerk in Heemskerk in kleine kring de uitvaart plaatsgevonden van pastoor-deken Ton Cassee.

Ton Cassee overleed op 75-jarige leeftijd na 48 jaar priester te zijn geweest, waarvan 22 jaar in Heemskerk. Daarvoor beklede hij zijn ambt 27 jaar in Alkmaar.

Vanwege de coronacrisis was vond de uitgeleide plaats in een besloten kring van maximaal 30 personen, allen op afstand van elkaar. Om toch zoveel mogelijk Heemskerkers en andere betrokkenen de gelegenheid te bieden om het afscheid van Ton Cassee mee te beleven heeft RTV Heemskerk opnamen gemaakt van de uitvaart.

De reportage zal komende (Paas)zaterdag worden uitgezonden op Kanaal 42 van Ziggo en Kanaal 1466 van KPN. De eerste uitzending start om 08.00 uur. De tweede uitzending om 22.00 uur.