Horeca in Heemskerk maakt zich op voor heropening, alleen…HOE is nog niet helemaal duidelijk

Langzaam maar zeker gaat Nederland weer van ’t slot. Vandaag gaan de basisscholen weer van start, er mag weer buiten worden gesport en nog een paar weken en we kunnen ook weer een drankje pakken op het terras.  Maar hoe… dat is nog niet helemaal duidelijk.

Voor de horecaondernemers is de wereld nog vol met vraagtekens. Duidelijk is dat de terrassen weer open mogen en er ook weer op bescheiden schaal gasten binnen mogen worden ontvangen. Maar hoe dat allemaal vorm moet krijgen en hoe de randvoorwaarden moeten worden geschapen om te kunnen voldoen aan alle coronamaatregelen is voor de horeca-ondernemers nog niet helemaal duidelijk.

IJmond Nieuws ging langs bij Xander Kleijne, eigenaar van Het Dorrup Grill & Wijn in Heemskerk en hoorde van hem hoe hij en zijn collega’s omgaan met de huidige bizarre omstandigheden.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor de reportage van IJmond Nieuws