Jubileumboek als kroon op eeuwfeest ADO’20

HEEMSKERK – Gisteren, 15 mei, bestond ADO’20 op de kop af honderd jaar. De viering daarvan liep door de coronacrisis anders dan de voetbalclub uit Heemskerk had gehoopt, maar het jubileumboek en de uitzending van het Kampioenschap van 1980 maakten een hoop goed.

(bronnen: NH Nieuws/Omroep Heemskerk)

Het draaiboek omvatte tal van evenementen: reünies, recepties, jeugdtoernooien, noem maar op. Maar corona gooide roet in het eten. De presentatie van het eerste exemplaar van het jubileumboek op sportpark de Vlotter zag er daardoor ook anders uit dan de leden hadden gehoopt. Een handjevol mensen keek keurig op anderhalve hoe oud-archivaris Piet Castricum het eerste boek overhandigd kreeg.

Ook Omroep Heemskerk was aanwezig en maakte bijgaande reportage met onder andere een interview met Lou Koopman, de samensteller van het ADO’20 Jubileumboek.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit artikel voor de reportage van Omroep Heemskerk.

ADO’20 kampioenschap 1980
Ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van ADO’20 werd door Piet Castricum een film gemaakt die op 15 mei 2020 nog een keer werd uitgezonden op RTV Heemskerk. Maar ook hieronder is de film te bekijken.