Nationale Balkon Beweegdag bij Waterrijck in Heemskerk

Op vrijdag 29 mei organiseerde het Nationaal Ouderenfonds samen met haar partners de Nationale Balkon Beweegdag! Even lekker met elkaar bewegen op het eigen balkon, op veilige afstand van alles en iedereen die corona over zou kunnen brengen.

Wat is ‘Balkon Bewegen’ Even
Het ‘Balkon Bewegen’ is een initiatief ontstaan in Corona-tijd waarbij vrijwilligers en professionals zoals docenten sport en bewegen 55+, fysiotherapeuten, buurtsportcoaches, OldStars en bewegingscoaches langs woon- en zorgcentra gaan om ouderen een gezellige en sportieve ochtend te laten beleven op hun balkon of in de tuin. Een gezellige en sportieve activiteit op ‘afstand’, waar men met elkaar en voor elkaar actief is.

Ook aan Woonzorgcentrum Waterrijck in Heemskerk ging de nationale Balkon Beweegdag niet onopgemerkt voorbij. Bart Neeft en Lisanne Bouman van Team Sportservice Kennemerland samen met Sheila Bijtenhoorn van Welschap Welzijn gaven de Nationale Balkon Beweegdag voor de ouderen van Waterrijck gestalte.

IJmond Nieuws was erbij en zag hoe enthousiast werd meegedaan vanaf de zonovergoten balkons.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor de reportage van IJmond Nieuws.