Markeringen op voetpaden in centrum van Heemskerk

Foto: Charles Duijff / Pixabay

HEEMSKERK – In de week van 6 juli brengt de gemeente Heemskerk markeringen aan op de voetpaden in het centrum van Heemskerk.

Met duurzame witte verf wijst de gemeente de bezoekers op 1,5 meter afstand houden, rechts lopen en lokaal te kopen. De afgelopen periode en de aankomende periode blijven de BIZ Centrum en de gemeente samenwerken om het centrum veilig & gastvrij te houden in corona tijd.

Loop rechts, houd afstand en koop lokaal
Laatst versoepelde de overheid de maatregelen en kunnen we ons weer vrijer bewegen. Daarbij blijven we elkaar wel 1,5 meter de ruimte geven. Ook in het centrum. Om deze ruimte aan elkaar te geven in het centrum is het nodig dat we zoveel rechts lopen en elkaar op veilige afstand voorbijgaan. ‘Koop lokaal’ heeft minder met de 1,5 meter te maken. Hiermee willen wij de ondernemers extra helpen in deze corona tijd.

De gemeente brengt de markeringen aan met duurzame witte verf. Binnen ongeveer een half jaar verdwijnen de markeringen automatisch.

Veel inwoners hebben nu vakantie en komen naar het centrum. De markeringen helpen de bezoekers om op te letten en zo veilig en gastvrij mogelijk te winkelen in het centrum. De kans is groot dat de markeringen ook in de andere winkelgebieden in Heemskerk komen.