Woonopmaat duurzaam bezig met zonnepanelen voor duizenden woningen

In totaal 2500 huurwoningen geselecteerd voor plaatsen van zonnepanelen; honderden euro’s besparing op energie voor huishoudens in Heemskerk, Beverwijk en Wijk aan Zee.

Woningcorporatie Woonopmaat is hard bezig met het renoveren van woningen en het aanbrengen van energiebesparende voorzieningen en zonnepanelen.

Zo zijn er inmiddels 444 woningen gerenoveerd in de componistenbuurt in Heemskerk en zijn er sinds 2017 in totaal al zo’n 1150 woningen door Woonopmaat voorzien van zonnepanelen.
Voor die zonnepanelen betalen de huurders een bedrag van gemiddeld € 17,50 per maand via de servicekosten. Daar staat echter een besparing op de energienota tegenover van ongeveer het dubbele.

IJmond Nieuws ging langs bij Woonopmaat en spraak daar onder andere met Richard Scholten, projectontwikkelaar bij de woningcorporatie.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor de reportage van IJmond Nieuws.