Meer woningen bouwen in Heemskerk zonder ‘Manhattan aan zee’ te worden

Foto: Wim Meijer Fotografie

Heemskerk wil duurzaam en dorps doorgroeien. Kan dat? Meer woningen bouwen in Heemskerk zonder een ‘Manhattan aan zee’ te worden? Gemeente Heemskerk heeft daar goed over nagedacht. Samen met inwoners, ondernemers en allerlei organisaties.

De resultaten staan in de Omgevingsvisie 2040, die nu als ontwerp ter visie ligt. Iedereen mag daar vanaf 14 augustus tot en met 24 september een reactie op geven.

Heemskerk wil wel degelijk doorgroeien de komende twintig jaar om te voorzien in de eigen woningbehoefte. En als het kan zelfs een beetje meer. Bijvoorbeeld voor inwoners vanuit de IJmond en de Metropoolregio Amsterdam. Maar, het is belangrijk dat het dorpse en groene karakter behouden blijft. Dat kan door ook te investeren in een duurzame, veilige en gezonde leefomgeving. Daarmee wordt Heemskerk nog aantrekkelijker om te wonen, te werken en te bezoeken. De gemeente wil daarin een actieve rol spelen waar nodig. Maar ook veel ruimte geven aan de samenleving en ondernemers.

Ontwerp omgevingsvisie inzien
Meer weten over alle Heemskerkse ambities voor een duurzame ontwikkeling van de leefomgeving? Lees het ontwerp op www.omgevingsvisieheemskerk.nl. Wilt u liever een papieren exemplaar inzien? Neem dan telefonisch contact op met de gemeente via 14 0251. Indienen van een zienswijze kan van 14 augustus tot en met 24 september 2020 aan het college van Heemskerk, Maerten van Heemskerckplein 1, 1964 EZ Heemskerk, of per e-mail naar [email protected].