St. Caecilia laat van zich horen op plein voor gemeentehuis Heemskerk

Foto: Pxhere

HEEMSKERK – St. Caecilia heeft de afgelopen maanden in zwaar weer gezeten vanwege corona. Repeteren met de orkesten was niet mogelijk in hun eigen ruimte. Wekelijks muziek maken, elkaar ontmoeten, werken naar een optreden toe…..alles lag even stil.

Gelukkig heeft het fanfareorkest uit kunnen wijken naar de Morgensterkerk, aangezien daar genoeg ruimte is. Akoestisch is het niet ideaal maar ze kunnen weer van start. Momenteel wordt er gerepeteerd voor het optreden op zaterdag 12 september tijdens het Open Huis van Cultuurhuis Heemskerk.

Het orkest dat gaat optreden is een mix van het fanfareorkest met aanvulling van Nova-leden. Zij brengen een afwisselend programma met muziek uit onder andere de films The Gladiator en Mission Impossible. Daarnaast brengen zij muziek dat in de coronatijd is geschreven. Rumble City is voor een kleinere bezetting geschreven dat het mogelijk maakt om toch op meerdere locaties muziek te maken, daar de 1,5 m eis toch veel ruimte vraagt voor een orkest.

Een ieder is van harte welkom, met de 1,5 m regel in acht nemend, op zaterdag 12 september om 14.00 uur op het plein voor het gemeentehuis om te luisteren naar de bijzondere en mooie stukken die St. Caecilia ten gehore zal brengen.