Open Huis Cultuurhuis Heemskerk 2020 anders dan anders

Het ‘Open Huis’ van Cultuurhuis Heemskerk vormt ieder jaar opnieuw de start van het nieuwe seizoen. Dat is dit jaar niet ander, alleen… die dag zelf is, onder invloed van corona, nu helemaal anders.

Niet alles geconcentreerd op één dag met heel veel mensen van alle leeftijden die op deze laagdrempelige manier kennis kunnen maken met het uitgebreide en mooie culturele aanbod van dit  Heemskerkse centrum, maar veel meer gespreid over een  periode van meer dan een week met open en gratis proeflessen, en optredens in de open lucht.

Afgelopen zaterdag 12 september waren er rond het gemeentehuis verschillende optredens van leerlingen en een concert van Sint Caecilia. Zowel Omroep Heemskerk als IJmond Nieuws waren aanwezig op de Open Dag (eigenlijk meer de aftrap van een hele ‘open week’) en maakte ieder een reportage.

Voor de reportage van Omroep Heemskerk klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht.

Hieronder de reportage van IJmond Nieuws die vooral het woord geeft aan projectleider Monique Schievink, die inzoomt op alles wat in het komende seizoen te beleven is in het Cultuurhuis.