Heemskerkse judoka Frank de Wit grijpt naast medaille op EK judo

Frank de Wit in 2016 tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro
Foto: Wikipedia

Frank de Wit (rechts op de foto) is er niet in geslaagd om een medaille te bemachtigen op het EK judo in Praag. De 24-jarige judoka uit Heemskerk verloor in de klasse tot 81 kilogram de strijd om het brons van de Georgiër Luka Maisoeradze op ippon.

(bronnen: ANP/Nieuws.nl/NH Nieuws)

De Noord-Hollander had in de groepsronde gewonnen van de Portugees Joao Martinho, de Italiaan Antonio Esposito en de Belg Sami Chouchi. In de halve finales verloor hij daarna met ippon van de Bulgaar Ivaylo Ivanov.

De resultaten van de Noord-Hollandse judoka’s op het EK vallen tot nu toe tegen. Tornike Tsjakadoea (Amstelveen) werd donderdag in de tweede ronde uitgeschakeld door Artem Lesioek uit Oekraïne. Henk Grol moest zich eerder deze week afmelden, vanwege een positieve coronatest.