Fruitbomen voor Buurttuin De Eland in Heemskerk

Er is de afgelopen twee jaar heel wat werk verricht in Buurttuin De Eland. Na de verhuizing op de aanvankelijke locatie bij het oude gemeentehuis is nu de nieuwe locatie met hulp van de gemeente vrijgemaakt van oude struiken en onkruid en wordt er nu hard gewerkt om de tuin te voorzien van nieuwe beplanting.

Hiervoor was een oproep gericht aan de lokale tuinders door Ruud van Zon, voorzitter van ‘Eetbaar Heemskerk’, met de vraag om eventueel struiken, bomen en planten te schenken aan de buurttuin. Het was een oproep die niet aan dovemansoren was gericht, want Gerard Dam van het gelijknamige hoveniersbedrijf kreeg de buurttuin een bus vol met vruchtenstruiken die afgelopen week door de vrijwilligers werden geplant.

Omroep Heemskerk was erbij en maakte bijgaande reportage. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit bericht.