Koopovereenkomst bouw woningen De Velst getekend

Wethouder Krijn Rijke en Winfred de Nijs van Bouwbedrijf De Nijs hebben de koopovereenkomst ondertekend.
Foto: Gemeente Heemskerk

Afgelopen week zijn de handtekeningen gezet onder de koopovereenkomst voor de bouw van 24 woningen aan De Velst. Bouwbedrijf De Nijs start met de voorbereidingen van de bouw. Aan De Baandert staat het informatiebord. Ook de voorbereiding voor de verkoop van de woningen is in volle gang.

(bron: Gemeente Heemskerk)

Door de sloop van diverse schoolgebouwen, waaronder het Kennemercollege, kwam op de locatie De Velst een grote ruimte vrij voor de ontwikkeling van een Kind Jeugd Centrum gecombineerd met een multifunctionele sportaccommodatie en woningbouw. De woningen zijn ontworpen door architect Marlies Rohmer. Zij ontwierp ook het gebouw van Heliomare en de gemeentelijke Sportzaal De Velst.

Aan de zuidkant van Heliomare komen 24 moderne geschakelde villa’s. In monumentale stijl, zeer energiezuinig en vanzelfsprekend gasloos. Er komen 3 hofjes met elk acht woningen. Tussen de hoven zijn er ruime doorzichten van het park naar Heliomare. De woningen grenzen met een terras of buitenkamer direct aan het park. De woningen staan op zogenaamde terpen van ongeveer 40 cm hoog. Dat zorgt voor voldoende privacy. De woningen profiteren optimaal van het park. De bestaande bomen in het park zorgen voor een aangename sfeer en geven de woonomgeving een groen karakter.

Op de foto: Wethouder Krijn Rijke en de heer Winfred de Nijs hebben de koopovereenkomst ondertekend.