Portret van beeldend kunstenaar Piet de Ridder

BEVERWIJK – Op zaterdag 12 december werd in de Grote Kerk te Beverwijk de expositie ‘Piet’ geopend. De leden van het Lucasgilde lieten zich inspireren door het afscheid van Piet de Ridder als artistiek begeleider van het gilde.

Kunstenaar Piet de Ridder is 45 jaar lang artistiek begeleider geweest bij het Lucasgilde Beverwijk. Lucasgilde is eertijds opgericht door de bekende Amsterdamse kunstenaar Cor Heeck. Piet de Ridder nam in 1975 het stokje van hem over en was sindsdien het gezicht van het Lucasgilde Beverwijk.

Geheel op eigen wijze stuwde hij het Lucasgilde op in haar artistieke prestaties. Ook gaf hij als adviseur van het bestuur richting aan de ontwikkeling van het Lucasgilde en had hij een hand in de exposities die het gilde organiseert.

Na zoveel jaren de nestor geweest te zijn van het Lucasgilde ging Piet de Ridder per 1 september met pensioen. Reden voor IJmond Nieuws om bij hem langs te gaan voor een interview.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor het interview van IJmond Nieuws met Piet de Ridder.

Let op: door de coronamaatregelen is de expositie ‘Piet’ in de Grote Kerk niet te bezichtigen.