Heemskerk verstuurt aanslag gemeentelijke heffingen 2021

Foto: Pixabay / Wim Meijer Fotografie

HEEMSKERK – De gemeente verstuurt elk jaar in februari de WOZ-beschikkingen en de aanslagen gemeentelijke heffingen. Ook dit jaar, ondanks de maatregelen die gelden in verband met Corona. De gemeente is wettelijk verplicht om binnen 8 weken na het begin van het kalenderjaar de WOZ-beschikking vast te stellen.

Door de coronacrisis zijn er mensen en bedrijven die het financieel zwaar te verduren hebben en die moeite zullen hebben om hun heffingen (op tijd) te betalen. Geldt dit ook voor u? Laat het dan op tijd weten! Dan kijken we samen met u naar de mogelijkheid van een betalingsregeling of uitstel van betaling.

Vraag actief zelf aan
U moet zelf vragen of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling of uitstel van betaling. U kunt dit doen door een e-mail te sturen aan [email protected].

Automatische incasso tijdelijk stoppen of betalingsregeling aanpassen
Wilt u uw automatische incasso voor betaling in termijnen van de heffingen (tijdelijk) stoppen? Of wilt u de betalingsregeling aanpassen of opschorten? Stuur dan een e-mail met een verzoek hiervoor aan [email protected].

Betalen in 10 termijnen
Wilt u de aanslag in 10 termijnen betalen? Dat kan door het machtigingsformulier bij de aanslag naar de gemeente terug te sturen. Dit geldt voor aanslagen tot € 3.000. Als u een andere betalingsregeling wilt dan de 10 termijnen ( maart t/m december 2021 ) kunt u ook hierom vragen. Stuur dan een e-mail aan [email protected] .