Heemskerk laat Radar Love klinken als eerbetoon

HEEMSKERK – Ook Heemskerk doet vanavond mee aan het eerbetoon aan Golden Earring. Om 17.15 uur klinkt het nummer  Radar Love van de beroemde Haagse band over het Maerten van Heemskerckplein.

In heel veel gemeenten klinkt dit nummer op dit tijdstip uit carillons en op andere manieren.
De actie is opgezet vanwege de ziekte die George Kooymans heeft getroffen. Hij heeft ALS. De zanger en songschrijver van Golden Earring wordt donderdag 11 maart 73 jaar. Door zijn ziekte kan hij niet meer optreden en stopt Golden Earring.

Op zoveel mogelijk carillons in Nederland wordt om 17.15 uur de hit Radar Love gespeeld. Het carillon van de gemeente Heemskerk kon op zo’n korte termijn niet meer geprogrammeerd worden om Radar Love te spelen. Het Cultuurhuis stak de helpende hand toe en zorgt dat het eerbetoon om 17.15 uur vanuit het gebouw van het gemeentehuis en Cultuurhuis klinkt.