Aantal huurders met huurachterstand lager dan ooit

Een wonderlijke bijkomstigheid van Corona: doordat mensen als gevolg van alle beperkingen veel minder geld uitgeven is het aantal huurders met betalingsachterstand nog nooit zo laag geweest. Dit is een van de onderwerpen van het gesprek van Omroep Heemskerk met Sjoerd Hooftman, directeur van wooncorporatie Woonopmaat.

Woonopmaat heeft in Beverwijk, Wijk aan Zee en Heemskerk in totaal zo’n 8800 woningen. Woningen, waarbij de focus ligt op de sociale verhuur. In het gesprek met Omroep Heemskerk wordt ingezoomd op een groot aantal aspecten rond de realisatie en de verhuur van sociale huurwoningen zoals de relatie tussen gemeente en woningcorporatie, de verhuurdersheffing die in feite de investeringsmogelijkheden van sociale huurstichtingen beperkt, de problemen van huurders waarvan de inkomsten wegvallen als gevolg van corona, maar ook de steeds betere verhouding van de woningstichting mét de huurders.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor het complete interview van Omroep Heemskerk met Sjoerd Hooftman.