Cultuurhuis Heemskerk CBT-gecertificeerd

Foto: Cultuurhuis Heemskerk

Eind van vorig jaar heeft Cultuurhuis Heemskerk de certificering aangevraagd bij de certificeringsorganisatie bibliotheek, cultuur en taal. Als organisatie moet je dan echt alles op orde hebben betreffende de regel- en wetgeving, veiligheid, protocollen, informatievoorziening, beleid en financiƫn. Inmiddels pronkt het CBT-keurmerk pontificaal in het cultuurhuis.

Al deze stukken werden ter beoordeling opgestuurd en daarna volgden er auditgesprekken met de wethouder, het bestuur, de directeur, medewerkers, docenten, partnerorganisaties zoals de basisscholen.

Na een lange dag met gesprekken, ook online-gesprekken, kreeg het team van het cultuurhuis direct de uitslag te horen. De commissie hoefde niet lang na te bespreken en het team kreeg mooie complimenten te horen. Ze zijn met vlag en wimpel door de beoordeling gekomen. Er is een goed beleidsplan, de verhouding met partners zoals de gemeente en de schoolbesturen is goed, de financiƫn zijn op orde en de organisatie is flexibel, gaat mee met nieuwe ontwikkelingen en is toekomstbestendig. Extra complimenten voor de kwaliteit, betrokkenheid en het enthousiasme van de medewerkers en docenten.

Cultuurhuis Heemskerk is zelf erg trots dat zij binnen 5 jaar na de start hun zaakjes goed op orde hebben. Inmiddels heeft het cultuurhuis het CBT-keurmerk ontvangen en pronkt het certificeringsbordje pontificaal in het cultuurhuis. Zij hopen binnenkort weer bezoekers te mogen ontvangen zodat ook zij getuigen kunnen zijn van dit mooie resultaat.