Aanvragen mantelzorgwaardering kan nog tot 1 juni

Foto: Pixabay

BEVERWIJK/ HEEMSKERK – In maart heeft elke inwoner van gemeente Beverwijk of Heemskerk een brief ontvangen over de mantelzorgwaardering. De mantelzorgwaardering is een blijk van waardering voor de inzet van mantelzorgers in de beide gemeenten. En bestaat uit een VVV cadeaukaart van € 25,-

Mantelzorgen kan op bijna elk moment in je leven
Ook als je jong bent en bijvoorbeeld voor je moeder zorgt, die chronisch ziek is. Of voor je gehandicapte broertje of zusje. Dus ben je een jonge mantelzorger, vraag dan ook je VVV cadeaukaart aan.

Heeft u de mantelzorgwaardering voor dit jaar al aangevraagd? Dan hoeft u niets te doen. U ontvangt de VVV cadeaukaart eind juni per post.

Heeft u de mantelzorgwaardering voor dit jaar nog niet aangevraagd? U kunt dit doen tot 1 juni 2021. Doe dit digitaal op www.heemskerk.nl/mantelzorg of www.beverwijk.nl/mantelzorgwaardering.

Wat zijn de voorwaarden voor het ontvangen van de mantelzorgwaardering?

• Degene voor wie u zorgt woont in de gemeente Beverwijk of Heemskerk. Zorgt u voor iemand die niet in de gemeente Beverwijk of Heemskerk woont? Dan kunt u bij die gemeente informeren naar de mantelzorgwaardering.
  • U verleent minimaal 4 uur per week mantelzorg aan iemand die langdurig ziek is of op een andere manier beperkt is.
  • U doet dit al meer dan 3 maanden en u wordt niet betaald.

Heeft u geen internet of wilt u ergens mee worden geholpen? Neem dan contact op met MaatjeZ, Centrum voor Mantelzorg. Het spreekuur is geopend op dinsdag 14.00-18.00 uur / woensdag 17.00 – 20.00 uur of op donderdag 14.00- 18.00 uur en is bereikbaar via 06-20831670. Of spreek de voicemail in, dan wordt u teruggebeld. Deze hulp is gratis.