IJmondvisie: D66-raadslid Piet Burgering over IJmondiale samenwerking

In de serie IJmondvisie gaat IJmond Nieuws vandaag in gesprek met Piet Burgering, al 7 jaar gemeenteraadslid voor D66 in Heemskerk (en daarvoor ook al in Velsen politiek actief) en groot pleitbezorger van IJmondiale samenwerking.

Als het gaat om samenwerking binnen de IJmondgemeenten kan niet gesproken worden over een strak geplaveide weg. Laat staan het praten over eventuele fusie tussen de gemeenten. Een fusie ziet Piet Burgering dan ook zeker iet zitten. ‘Ambtelijke fusies zijn een uitvinding van de duivel’, zo zegt hij in het interview. Maar echt praktische samenwerking dát is noodzakelijk!

Hoe? Het gedreven D66-raadlid pleit ervoor om bijvoorbeeld 10 belangrijke hoofdonderwerpen vast te stellen waarmee de gemeenten gezamenlijk aan de slag gaan. Als voorbeelden van die onderwerpen noemt hij het realiseren van een nieuw gezamenlijk zwembad als vervanging van de twee oude zwembaden in Heemskerk en Beverwijk, de samenwerking tussen de culturele instellingen en ook die tussen de welzijnsinstellingen.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor het complete interview van IJmond Nieuws met D66-raadlid Piet Burgering.