Weekend vol film, theater en muziek bij De Cirkel in Heemskerk

Foto: Wikipedia

De Cirkel laat in het eerste weekend van november zien wat het in huis heeft. In het eerste weekend van de maand kun je in drie dagen tijd maar liefst zes voorstellingen bezoeken bij het theater en filmhuis: van The Doors tot klassiek, van jong talent tot doorwinterde acteurs, je maakt het mee in Heemskerk.

Zaterdag 6 november is het podium voor jonge theatermakers. Voor de prijs van één kaartje zie je twee voorstellingen van HKU-studenten: ‘De Real Deal’ en ‘DADA’. Het spel is van o.a. Daan Krakers en Pien Trieling, beide afkomstig uit deze regio.Zondagochtend 7 november spelen topmusici van het Radio Philharmonisch Orkest stukken van Haydn en Piazzolla. Het Carezza strijkkwartet neemt een extra altviolist mee om ook het prachtige strijkkwintet in Es van Dvořák uit te kunnen voeren.Zondagavond 7 november krijgt het publiek in Heemskerk de kans om de nieuwe film van Alex van Warmerdam te zien. ‘Nr. 10’ is een thriller met elementen van een zwarte komedie met in de cast onder andere Hans Kesting, Anniek Pheifer en Pierre Bokma.

En als klap op de vuurpijl kun je jezelf in de filmzaal bezoeker wanen van een legendarisch concert: op donderdagavond 4 november en zondagmiddag 7 november is de registratie te zien van het concert dat The Doors in 1968 in de Hollywood Bowl gaven. De film wordt op deze twee dagen in heel Nederland vertoond en Het Filmhuis in Heemskerk is één van de plekken waar je dit unieke event kunt meemaken.

Kijk voor meer informatie en tickets op www.decirkelheemskerk.nl.