Roy Vlieland lijsttrekker GroenLinks Heemskerk

Foto: Groen Link Heemskerk

Heemskerk – De 22-jarige Roy Vlieland is gekozen als lijsttrekker voor GroenLinks Heemskerk voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Roy Vlieland is jong, maar niet onbekend in de Heemskerkse politiek. Hij is sinds 2019 een actief steunfractielid, waar hij het woord mocht voeren op onder andere woningbouw en cultuur. De twintiger heeft zich eerder al boos gemaakt over jongerenhuisvesting en vraagt daar vaak de aandacht voor. Hij wil het opnemen voor iedereen die is geraakt tijdens deze crisis. Hij richt zich dus niet alleen op jongeren, maar iedereen verdient uiteindelijk een goed bestaan in Heemskerk.

Zelf zegt hij over Heemskerk: ‘’Ik woon hier al heel mijn leven met veel plezier. Het groene karakter en alles dichtbij zorgt voor een fijne leefomgeving, maar ook zijn er zorgen. Ik zie klasgenootjes van de basisschool verhuizen, omdat zij hier niet terecht kunnen. Het gaat het om beroepen die we keihard nodig hebben in deze regio. Straks zijn hier niet eens meer mensen om de nodige huizen te bouwen.’’

Roy Vlieland volgt hiermee zo een beetje de huidige fractievoorzitter Ans Nijman op. Zij neemt na bijna 14 jaar afscheid van de gemeenteraad. Zij heeft zich al die jaren ingezet voor een groen en sociaal Heemskerk.