Horeca in Heemskerk en Beverwijk zet een dag de deuren open

Het is niet zoals werd gehoopt: niet een echte opening van de horeca. Maar toch gingen vandaag de deuren van een aantal horecagelegenheden in de IJmond open. Dit gebeurde als protest tegen de voortdurende coronasluiting voor de horeca. Vooral het feit dat vanaf vandaag winkels, sportscholen, kappers e.d. weer open mochten maakt ’t voor de horeca-ondernemers extra zuur.

Op de openstelling gedurende 1 dag wordt door de verschillende gemeenten ook verschillend gereageerd. Heemskerk heeft, in tegenstelling tot Beverwijk, aangegeven deze dag niet te zullen handhaven. Reden dan ook voor een aantal restaurants om zich bij dit klantvriendelijke protest aan te sluiten en de deuren te openen. Dat gebeurde o.a. bij Family, van Ruysdael, Laurens,  Jack’s, en Meesters & Juffen. In Beverwijk was het Stadsbrouwhuis Broer & Zus die z’n eerste gasten sinds een maand weer kon ontvangen.

IJmond Nieuws ging vandaag langs bij Xander Kleijne van Het Dorrup Grill & Wijn en bij Michel Verreij van Stadsbrouwhuis Broer & Zus en maakte bijgaande reportage.