Folder Welschap Welzijn 2016-2017

Foto: Welschap Welzijn

De nieuwe jaarfolder van Welschap Welzijn is uit. De folder geeft een overzicht waarvoor bewoners van Heemskerk bij de welzijnsorganisatie terecht kunnen.

Buurtcentra
In de buurtcentra van Welschap kunnen alle leeftijden terecht om bij elkaar te komen en samen activiteiten te organiseren. Bewoners kunnen samen koken en eten, spelletjes doen en anderen ontmoeten om ook buiten het buurtcentrum samen iets te ondernemen.

Peuterspeelzalen
De peuterspeelzalen en de peuter-/ouderochtenden zijn een goede aanvulling bij de opvoeding van peuters. Voor kinderen van 4 tot 12 jaar organiseert

Buurt- en brede school activiteiten
Welschap het hele jaar door activiteiten, zowel in de buurtcentra als buiten in de buurten; ook coördineert Welschap de brede school activiteiten. Het jongerenwerk is veel op straat te vinden en organiseert samen met jongeren activiteiten.

Sociaal werkers
De sociaal werkers van Welschap bieden informatie, advies en ondersteuning bij het zoeken naar zinvolle activiteiten of vrijwilligerswerk. Zij zijn bereikbaar via de buurtcentra en vaak in de buurten van Heemskerk te vinden. Zij zijn herkenbaar aan hun blauwe kleding. Bewoners en buurt- en vrijwilligersgroepen met een vraag of idee kunnen hen benaderen. Zij pakken vragen op en brengen bewoners met dezelfde behoefte met elkaar in contact.

Folder 2016 – 2017
De folder Welschap Welzijn 2016-2017 is verkrijgbaar bij de buurtcentra van Welschap: de Schuilhoek (van Bronckhorststraat 1) en het Spectrum (Lauraplein 1) en is te vinden bij De Jansheeren, Bibliotheek/Gemeentehuis en bij tal van andere organisaties in Heemskerk.

Folder downloaden: Ook is het mogelijk om de folder te downloaden door ‘hier’ te klikken

Ook is alle informatie terug te vinden op www.welschapwelzijn.nl.