Kinderactiviteit over zintuigen bij ‘t Koetshuijs in Heemskerk

Foto: NME - aangeleverd

HEEMSKERK – Zintuigen, wat zijn dat eigenlijk? Je ogen zijn de zintuigen waarmee je kan zien. Maar wist je dat je nog meer zintuigen hebt? Op woensdagmiddag 7 september organiseert NME Heemskerk een middag over de vijf bekendste zintuigen en kunnen kinderen meedoen met educatieve activiteiten.

Doe mee met smakelijk smaken om 14:30 uur
Een professor van Mad Science komt een workshop geven. Tijdens deze workshop ontdekken kinderen dat je om verschillende smaken te proeven je je tong als je neus nodig hebt. We onderzoeken onze tong waarmee we vijf hoofdsmaken proeven. Weet jij trouwens hoeveelheid suiker er in drankjes zit? Een workshop die smaakt naar meer.

Deze activiteit is gratis en duurt een uur
Het adres van ’t Koetshuijs is Tolweg 9a te Heemskerk. Deze activiteit is geschikt voor kinderen van 5-11 jaar.

Speurtocht zintuigen
Rondom ’t Koetshuijs kan men een speurtocht over zintuigen doen tussen 14 en 16 uur. Voor de speurtocht hoef men zich niet aan te melden. De speurtocht is interessant voor alle leeftijden.

NME Heemskerk
NME Heemskerk organiseert activiteiten op het gebied van natuur- en milieueducatie in Heemskerk en omgeving. Voor meer informatie over ons aanbod kijkt u op www.nmebeverwijkheemskerk.nl of neemt u contact op via [email protected]. Volg ons ook op facebook!