Heemskerk vandaag in teken van 60e wielerronde Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

HEEMSKERK – We hebben er 2 jaar op moeten wachten, maar vandaag staat Heemskerk weer in het teken van de traditionele Wielerronde. Dit keer zelfs de 60e, en dus een jubileumeditie.

Het programma begint met de Brantjes Dikke Banden race om 13:00 uur. Gespannen gezichtjes en enthousiaste families langs het parcours. Welk kind komt als eerste over de streep?

De dameskoers, sportklasse en Elite / Beloften volgen hierna. De voorinschrijvingen voor deze categorieën zijn gestart en we weten nu al de opkomst groots is voor de sportklasse en Elite / Beloften. Dat belooft een spektakel te worden.

Voor de rondemissen zijn we dit jaar uitgekomen bij twee bekenden binnen de organisatie. Namelijk Jaimy Verduin, de dochter van onze reclamespeaker Bert Verduin. Jaimy zal tijdens de ronde als minimiss de kinderen van de Brantjes Dikke Bandenrace gaan begeleiden naar het podium. Lise Nak is de rondemiss van dit jaar en de dochter van een van onze comitéleden.

Ook is er een gloednieuw podium aan de Ruysdaelstraat. Een podium wat mogelijk gemaakt is door het bloementelers collectief UITHEEMSKERK.NL.

“De wielerronde zou de wielerronde niet zijn zonder alle trouwe sponsoren en vrijwilligers. Vrijwilligers waar wij ieder jaar weer beroep op mogen doen en de gehele dag aanwezig zijn voor de opbouw en de beveiliging van het parcours. Het zijn deze mensen waar we trots op zijn. Naast deze mensen zijn het de sponsoren waar wij ook enorm blij mee zijn. Zonder deze mensen en bedrijven is een wielerronde organiseren niet mogelijk. Het is deze combinatie die er voor zorgt dat er een geslaagd evenement tot stand komt”, aldus de organisatie.