Bibliotheek geeft BoekStartkoffertjes en BiebTassen aan Voedselbank IJmond-Noord

Foto: Aangeleverd

BEVERWIJK / HEEMSKERK – Vandaag doneert Bibliotheek IJmond Noord BoekStartkoffertjes aan de Voedselbank. In deze Boekstartkoffertjes zitten twee leuke boekjes speciaal voor de allerkleinsten tot 1 jaar. Daarbij zijn ook handige en leuke voorleestips verzameld om zo het voorlezen te stimuleren.

Iedereen krijgt een BoekStartkoffertje in de Bibliotheek bij het inschrijven van hun kind(eren) tot 1 jaar. Je betaalt nu zelfs geen inschrijfkosten meer. Bovendien kan iedereen tot 18 jaar gratis lid worden.

“Als Bibliotheek weten we dat niet iedereen die recht heeft op een koffertje bij ons komt. Daarom brengen we deze BoekStartkoffertjes graag naar de Voedselbank IJmond. De Voedselbank zal deze BoekStartkoffertjes en vingerpopboekjes inpakken voor Sinterklaas. Zo kunnen deelnemers van de Voedselbank samen met hun jonge kinderen een boekje lezen, plaatjes aanwijzen en verhaaltjes vertellen. Kinderen die als baby al zijn voorgelezen, zijn later beter in taal. Je kunt dus niet vroeg genoeg beginnen met voorlezen”, aldus de bibliotheek.

Stevige BiebTassen ontworpen door lokale kunstenaars
Daarnaast doneert de Bibliotheek zo’n 50 BiebTassen, gemaakt door de lokale kunstenaars Frits Smid, Michiel Bakkum, Nicky Duin en Lars de Ruyter. Deze stevige en duurzame tassen zijn ideaal om de door de Voedselbank uitgegeven producten in te vervoeren.

Behalve op de jeugd richt de bibliotheek zich ook op volwassenen. Niet iedereen weet dat gemeentes subsidieregelingen hebben om een vergoeding  te geven aan volwassen leden. Zo kunnen inwoners van de gemeente Beverwijk maximaal € 50,- per jaar ontvangen om het lidmaatschap van de Bibliotheek te betalen. Ook in Heemskerk is er extra geld voor mensen met een laag inkomen.