Duiningang Meeuweweg in 2023 terug in oorspronkelijke groene staat

Foto: TenneT

Sinds het najaar van 2021 voert TenneT werkzaamheden uit aan de Meeuweweg om windparken op zee aan te sluiten op het landelijke elektriciteitsnet. Deze werkzaamheden zitten er nagenoeg op. Dat betekent dat in 2023 gestart kan worden met het terugbrengen van het duingebied in de oorspronkelijke staat.

De duiningang krijgt weer een groene uitstraling en het parkeerterrein komt in afgeslankte vorm terug op de voormalige locatie in Heemskerk.

Bewoners dachten mee
Tijdens een bewonersbijeenkomst op 16 november besprak de gemeente Beverwijk samen met TenneT/NRG, PWN en de gemeente Heemskerk het ontwerp met omwonenden. Deze bijeenkomst leverde veel positieve reacties op en ook nog enkele aandachtspunten. Deze punten worden, voor zover mogelijk, meegenomen in de uitwerking. Een mooie basis om de duiningang in 2023 terug te geven aan omwonenden, recreanten en de natuur