De nieuwe Asterix & Obelix bij Filmhuis Heemskerk in Laurentz

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK – Op zondag 19 maart vertoont Filmhuis Heemskerk om 14.00 uur de nieuwe Asterix & Obelix verfilming. De twee Gallische vrienden trekken naar het verre China om daar een keizerin in nood bij te staan. ’s Avonds om 20.00 uur is een ander avontuurlijk duo op het witte doek te zien. Abel en Clemence overschrijden alle grenzen in de avontuurlijke, grappige feelgood film ‘l’Innocent’.

Er zijn aardig wat overeenkomsten tussen de films: het zijn allebei Franse producties met avontuur en humor waarin de regisseur een van de hoofdrollen speelt. Guillaume Canet neemt de rol van Asterix op zich en schittert naast zijn echtgenote Marion Cotillard in de live-action film ‘Asterix & Obelix in het Middenrijk’. Bij het Filmhuis draait de Nederlandse versie met stemmen van onder andere Buddy Vedder (Asterix), Frank Lammers (Obelix), Jan Kooijman en Fedja van Huêt.

In ‘l’Innocent’ speelt regisseur Louis Garrel de rol van Abel, een overbezorgde zoon die met argwaan toeziet wanneer zijn moeder zich met een ex-gevangene verlooft. Samen met zijn beste vriendin Clemence besluit hij de boel goed in de gaten te houden. Weldra is hij genoodzaakt niet alleen zijn oordelen, maar ook zijn eigen terughoudendheid in de liefde opzij te zetten.

• Voorstellingen:
    Asterix & Obelix in het Middenrijk – zondag 19 maart om 14.00 uur (familiefilm)
    l’Innocent – zondag 19 maart om 20.00 uur, woensdag 22 maart om 15.00 uur
  • Adres: Theater en Filmhuis De Cirkel Laurentz, A. Verherentstraat 1, 1961 GD Heemskerk
  • Tickets: € 6,50 (regulier) / € 5,50 (familiefilm/ vriendenkorting)
  • Website: www.decirkelheemskerk.nl/film.