Gratis rondleiding in Kasteeltuin Assumburg

Foto: Aangeleverd

HEEMSKERK / BEVERWIJK – Op Tweede Pinksterdag maandag 29 juni is de Dag van het Kasteel. Alhoewel Kasteel Assumburg aan de Tolweg in Heemskerk zelf niet is opengesteld, wordt in de Kasteeltuin erachter een gratis rondleiding georganiseerd. De start is om 14:00 uur.

Altijd al eens willen weten hoe de tuin is ontstaan, welke bijzondere oude fruitbomen er staan, en hoe de vrijwilligers zich inspannen om deze prachtige, naar historisch voorbeeld ingerichte tuin in stand te houden?

In ongeveer een uur vertelt de rondleider hier allerlei wetenswaardigheden over. Behalve de formele baroktuin, is er ook een rosarium, een groente- en kruidentuin met vergeten groenten, en een boomgaard met meer dan 150 oude hoogstam appel- peren- en kersenbomen.

De start is bij het Koetshuis nabij de ingang van de tuin. Belangstellenden zijn van harte welkom, en de toegang is gratis.