Historische wandeling rond Chateau Marquette

Foto: Wikipedia

Een wandeling op en rond landgoed Marquette in Heemskerk, dat balanceert op de grens van winter en lente, onder leiding van een IVN gids. Een echte aanrader voor zondag 13 maart a.s.

Op de grens van winter en lente
De excursie start bij Boerderij Heemshof aan de Oosterweg 2c. en gaat vervolgens richting landgoed Marquette. Onderweg vertelt de gids over de bomen met hun winterkenmerken, de geuren en kleuren van de bijzondere voorjaarsbloei en bloesems, en over de vele bollen- en stinsenplanten die het landgoed rijk is. Behalve het beeld, zal ook het geluid niemand ontgaan van de vele vogels die zich kwetterend, kwakend en tsjilpend opmaken om te gaan nestelen. En verder zal er gedurende de wandeling ook aandacht zijn voor de rijke historie van het landgoed dat al dateert uit de 13e eeuw.

Aanmelden
Deelnemers aan de wandeling kunnen zich aanmelden via [email protected].   De excursie vertrekt om 10.00 uur vanaf Boerderij Heemshof, Oosterweg 2c, Heemskerk. Terugkomst op startlocatie rond 12.00 uur. Daar wordt aan de deelnemers een gratis een kopje koffie of thee met zelfgemaakt gebak aangeboden.

Kosten en parkeren
Kosten zijn 4 euro voor volwassen, 2 euro voor kinderen. Graag gepast geld meenemen. Er is beperkte parkeergelegenheid bij Boerderij Heemshof. Parkeren bij het landgoed en dan naar Boerderij Heemshof lopen ivm de start is een goede mogelijkheid. En anders is er nog altijd zoiets als ‘de fiets’.