Bibliotheek IJmond Noord en SeniorWeb helpen senioren bij belastingaangifte

Foto: Belastingdienst

Vrijdagmiddag 18 maart komt een medewerker van SeniorWeb naar de vestiging van Biblitheek IJmond Noord in Heemskerk om daar senioren te helpen bij het online invullen van de belastingaangifte.

Dit jaar is het nog mogelijk om de belastingaangifte op papier te doen, maar vanaf volgend jaar moet nagenoeg iedereen geloven aan de digitale snelweg. En dan is het goed om er nu al ervaring mee op te doen.

De medewerker van Seniorweb is van 14.00 tot 15.00 uur in de bibliotheek aanwezig om iedereen op weg te helpen bij de eerste stappen rond de online-belastingaangifte. Denk daarbij aan: Wat is ‘Mijn Overheid’? Wat moet ik met een DigiD en hoe vraag ik die aan? En hoe kom ik, stap-voor-stap  door de Belastingaangifte heen?

Géén belastingadvies!
Eén ding is belangrijk om te weten: De hulp van seniorweb is beslist géén belastingadvies! Het is puur hulp bij het digitaal doen van de aangifte. Voor de cijfertjes is iedereen gewoon zelf verantwoordelijk.

Voor wie niet kan wachten tot 18 maart en alvast aan de slag wil gaan: Kijk voor handige informatie en voor de handleiding op de website van SeniorWeb. Zie: www.seniorweb.nl/belastingaangifte.

Het advies wordt gegeven in vestiging Bibliotheek IJmond Noord (Maerten van Heemskerckplein 3, Heemskerk) van 14.00 – 15.00 uur.