Zandopspuitingen strand Heemskerk en Castricum afgerond

Foto: Gemeente Beverwijk

Met het aanbrengen met de laatste hoeveelheid zand is afgelopen vrijdag, 23 juni, de zandsuppletie op het strand van Heemskerk en Castricum afgerond.

In totaal is 1 miljoen kuub zand op het strand aangebracht om Heemskerk beter te beschermen tegen de zee. De aannemer gaat volgende week (3 t/m 7 juli) materieel afvoeren via de Noordpier, de Reyndersweg en het terrein van Tata Steel.

Deze werkzaamheden vinden plaats tussen 21.00 uur ’s avonds en 06.30 uur de volgende ochtend. Een shovel met kar brengt het materieel, bestaande uit onder meer stalen buizen, naar de Noordpier. De aannemer voert vervolgens de buizen per vrachtwagen af. Per nacht zijn ongeveer 8 ritten ingepland. Verder zijn 3 ritten met een dieplader nodig. Tijdens deze werkzaamheden is toezicht aanwezig en blijft er ruimte voor hulpdiensten om bij calamiteiten het strand te kunnen bereiken.