Muziek ontdekken met ‘opstaporkest’ St. Caecilia en ‘muziekontdektuin’ van Cultuurcentrum Heemskerk.

Foto: Pixabay

Kinderen die een beetje ervaring hebben met blaasinstrument en de smaak helemaal te pakken hebben kunnen na de zomervakantie volop aan de bak.

Ze krijgen de mogelijkheid om mee te doen aan het Opstaporkest van St. Caecilia en op muziekles gaan bij het cultuurcentrum. Een perfecte combinatie tussen goed een blaasinstrument leren bespelen en het plezier van samenspelen in een orkest.

Opstaporkest
Het Opstaporkest is een nieuw opgericht orkest binnen muziekvereniging St. Caecilia en heeft als doel kinderen kennis te laten maken met het samenspelen in een orkest, en sluit daarmee aan op het project van de basisschool. Een muzikaal niveau is niet vereist; het Opstaporkest biedt plaats aan kinderen vanaf groep 5 van de basisschool die de muzieklessen hebben gehad  en/of net zijn gestart met muzieklessen op hun (blaas-)instrument bij het cultuurcentrum.

Nog tijdens de ontdekkingsreis op hun instrument leren de kinderen binnen het Opstaporkest en onder leiding van een professionele dirigent spelenderwijs dat samen muziek maken superleuk is!

Het Opstaporkest repeteert – onder voorbehoud – wekelijks op de dinsdagavond van 18.15 – 18.45 uur in het verenigingsgebouw van Muziekvereniging St. Caecilia, Maerten van Heemskerckstraat 41a.

Muziekontdektuin
In september starten de lessen van het Cultuurcentrum Heemskerk weer. Kinderen kunnen met de ‘Muziekontdektuin’ 8 weken lang een instrument uitproberen of direct voor een lesjaar inschrijven. Meer informatie in de nieuwe brochure en op de website www.cultuurcentrumheemskerk.nl.