Optreden leerlingen Otterkolken met St. Caecilia op dinsdag 11 juli

Foto: Cultuurcentrum Heemskerk

Op dinsdag 11 juli treden kinderen van groep 5 van basisschool de Otterloken op samen met leden van Fanfareorkest NOVA Caecilia

Vanaf februari hebben de kinderen geoefend om op een trompet, bariton, saxofoon of klarinet te leren spelen met uiteindelijke doel om mee te spelen met het Heemskerkse fanfareorkest.

In de eerste lessen merkten ze hoe moeilijk het is om een mooie toon uit een blaasinstrument te krijgen, maar hun harde werk wordt beloond! Op 11 juli gaan ze echt optreden, samen met leden van St. Caecilia, voor hun medeleerlingen, ouders, broertjes en zusjes en andere belangstellenden.

Muziekproject
Het Heemskerkse fanfareorkest St. Caecilia en het Cultuurcentrum Heemskerk hebben dit intensieve muziekproject samen met basisschool de Otterkolken georganiseerd. Alle partijen vinden het belangrijk dat kinderen verschillende soorten muziek leren kennen en zelf beleven hoe het is om een instrument te bespelen.

Acht weken
Groep 5 is begonnen met een serie algemene muzieklessen van Gisla Bruitsman. Daarna kozen de kinderen voor een instrument en hebben ze 8 weken lang les gekregen op de trompet (Martin Wittenbrood), bariton (Ruud Pletting), saxofoon (Sacha Ewouds) en klarinet (Gisla Bruitsman). Ze mochten de instrumenten mee naar huis nemen om te oefenen, zo’n grote koffer was voor sommige ouders wel even schrikken, maar er is veel geoefend.

Orkest
In de laatste vier lessen hebben de kinderen een eigen orkest gevormd o.l.v. Ruud Pletting (dirigent bij St. Caecilia én trombone docent van het cultuurcentrum). Leden van NOVA Caecilia spelen met de leerlingen mee tijdens hun optredens op 11 juli op De Otterkolken

Optredens
Om 13.30 treden zij op voor hun medeleerlingen. ’s Avonds om 18.30 is het optreden waarbij iedereen welkom is. De kinderen spelen onder andere ‘Mieke heeft een lammetje’ en ‘We will rock you’.