‘De Tuinen van de Herinnering’ in de Cirkel

Foto: de Cirkel

Vrijdagavond 15 september brengt BEER Muziektheater de voorstelling ‘De Tuinen van de Herinnering’ naar het boek van de Franse schrijver Michel Quint in Theater de Cirkel in Heemskerk.

Het verhaal
De tienjarige Michel schaamt zich dood voor zijn vader, die de eigenaardige gewoonte heeft om zich te verkleden als clown. Dan onthult de broer van zijn vader hem een familiegeheim. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn de broers, na het plegen van een verzetsdaad, in een leemput geworpen en overgeleverd aan de Duitse bewaker. Zij kregen te horen dat één van hen ‘s avonds zou worden geëxecuteerd. De gevangenen mochten zelf bepalen wie. Dit onaangename avontuur krijgt echter een onverwachte wending. De essentie van het leven wordt bloot gelegd met de dood in het vizier.

De pers over De Tuinen van de Herinnering
‘Geen acteur kan met zo weinig middelen zoveel beelden oproepen als Groothof. Binnen de kortste keren weet hij een sfeer van intimiteit te creëren. Alsof hij op de rand van je bed zit te vertellen, alleen voor jou’.

‘Aan het slot staat Groothof weer op dat verlaten station en heeft iedereen en indringende reis gemaakt door de tijd. Heb je geroken aan het zweet van de angst en de kleur van de schaamte en geleerd dat ook in de ergste situaties een mens met humor zijn waardigheid kan behouden’

Regie: Genio Groot, Tekst Michel Quint
Spel:  René Groothof
Vormgeving: Rogier Willems
Lichtontwerp: Dirk Blom
Geluidsontwerp: Maarten Bokslag

Kaarten voor de voorstelling, die om 20.30 uur begint, kosten € 12,00 (met Culturele Cirkel Pas € 10,00) en  kunnen worden gereserveerd: telefonisch via 0251821445 (=voicemail)  of via e-mail: [email protected]. Betalen van de kaarten aan de zaal (Pinnen is NIET mogelijk!)

Adres: Theater de Cirkel, Cirkel 1, 1967 NM Heemskerk