Cultuurmarkt Heemskerk met muziek, beeldende kunst, maar vooral ‘waterballet’

Afgelopen zaterdag, 16 september, stond het centrum van Heemskerk helemaal in het teken van de grote Cultuurmarkt. Volop optredens op de twee buitenpodia en verder een markt waar alles op het gebied van kunst en cultuur zich presenteerde.

Voor iedere kunst- en cultuurliefhebber was het centrum van heemskerk afgelopen zaterdag ’the place to be’, alleen… je moest er wel wat voor over hebben, want het weer werkte zeker niet mee. Afgezien van nu en dan een droog momentje  ging het evenement gebukt onder overvloedige regenval. Voor de muziekpodia betekende dat het publiek in de open lucht erg beperkt bleef. Gelukkig werd bij het podium bij Grandcafé Ruysdael gebruik gemaakt van het overdekte terras, zodat iedereen toch warm en droog kon genieten van de buiten-optredens. Voor de cultuurmarkt was het toch wel afzien. Vooral in de middag kreeg het hier en daar toch een wat mistroostige uitstraling door een aantal marktstands die of überhaupt niet werden bemand, of vroegtijdig werden verlaten.

Gelukkig waren er ook nog een aantal culturele binnenactiviteiten, zoals het Vrijburcht Korenfestival en de opening van de expositie ‘Staal in Beweging’ van de kunstenaar Marcel Timmers, waardoor iedereen toch terug kan kijken op een geslaagde dag waarop de muzen volop aan hun trekken kwamen.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit artikel voor meer foto’s