Kindervoorstelling (4+): Ieorg Idur in theater de Cirkel

Foto: Jan Boeve

Op zondag 26 november brengt Theatergroep Unieke Zaken in theater de Cirkel in Heemskerk de voorstelling ‘Ieorg Idur, naar het gelijknamige boek van Roald Dahl.

Een bijzonder huiskameravontuur naar het boek van Roald Dahl met muziek, toverspreuken en schildpadden, heel veel schildpadden.

Het verhaal
Meneer Hoppe is een wat verlegen, rustige en bescheiden man. Hij woont al jaren alleen, is dol op klussen en gooit graag een hengeltje uit. Op een dag krijgt hij nieuwe buren: de flamboyante mevrouw Zilver met haar huisschildpad Rudi. Het is liefde op het eerste gezicht, maar dat durft meneer Hoppe niet hardop te zeggen. Als mevrouw Zilver hem vertelt dat haar lieveling Rudi maar niet wil groeien, grijpt meneer Hoppe zijn kans. Hij verzint een plan – even briljant als krankzinnig – en probeert zo het hart van mevrouw Zilver te winnen.

Meesterverteller Roald Dahl schreef in 1990 het boek Ieorg Idur, het laatste boek dat tijdens zijn leven werd uitgegeven. Een bijzonder, energiek en fantasievol huiskameravontuur met muziek, toverspreuken en schildpadden, heel veel schildpadden.

Theatergroep Unieke Zaken
Unieke Zaken maakt theater voor iedereen die jong is of zich jong voelt. Altijd zijn dat eigenzinnige producties met een eigen stijl: een energieke mix van beweging, beeld, muziek, poppen en tekst waarmee ze hun publiek prikkelen, laten lachen, verbazen en ontroeren.

Locatie: Theater de Cirkel , Cirkel 1, 1967 NM  Heemskerk
Datum: Zondag 26 november- 14.00 uur
Toegang: € 7,00
Reserveren: tel. 0251821445 (voicemail) of  via de website www.decirkelheemskerk.nl (betaling aan de zaal, geen PIN betaling mogelijk)