The Net in het Filmhuis Heemskerk

Foto: Filmhuis Heemskerk

Zondagavond 26 november in het Filmhuis in Heemskerk de The Net over een Noord-Koreaanse visser die per ongeluk in de wateren van Zuid-Korea terecht komt en daar wordt gearresteerd op verdenking van spionage.

Het verhaal
Een eenvoudige Noord-Koreaanse visser komt per ongeluk in Zuid-Koreaanse wateren terecht. Hij wordt onmiddellijk gearresteerd op verdenking van spionage, afgevoerd naar Seoul en eindeloos verhoord. De man zelf wil alleen naar zijn gezin terug.

De Zuid-Koreaanse politie probeert Nam Chul-woo over te halen om overloper te worden, en een ding wordt hem duidelijk: of hij nou wel of niet terugkeert naar Noord-Korea, zijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn. Hij ontdekt de donkere kant van de Zuid-Koreaanse maatschappij die in schril contrast staat met het beeld dat hij ervan had. Eenmaal terug in zijn thuisland ondergaat hij een zelfde verhoor en begint de ellende opnieuw.

Waar, wanneer, reserveren
Zondag 26 november om 20:00 uur in het Cultureel Centrum de Cirkel, Cirkel 1, Heemskerk. Toegangsprijs 6 euro. Reserveren www.filmhuisheemskerk.nl26