Zondag 18 maart laatste films Filmhuis in De Cirkel Heemskerk

Foto: via De Cirkel

Zondag 18 maart vinden voor de laatste keer de voorstellingen van de Culturele Cirkel (en dus ook Filmhuis Heemskerk) plaats vanaf de huidige vertrouwde locatie van de Harteheem.

Op die laatste dag komen nog één keer alle leeftijdsgroepen aan hun trekken.

Meersterspion
’s Middag is het theater nog een keer het domein voor de jeugd als de film meesterspion van Pieter van Rijn wordt vertoond.

MeesterSpion, van de makers van Mees Kees en Dummie de Mummie,  vertelt het verhaal van de 10-jarige Tim die samen met zijn ouders en zusje naar een hotel aan de kust verhuist. In het begin voelt Tim zich niet helemaal niet thuis, tot hij Simon (Beau Schneider) ontmoet. Simon is net ontwaakt uit het jaar 1973 en moet erg wennen aan de nieuwe tijd. Daarnaast moet hij als oud-spion nog een oude misdaadzaak oplossen. Tim besluit Simon te helpen, wat het begin is van een zeer spannend avontuur…

Meesterspion begint om 14.00 uur. Reserveren van kaarten kan via www.filmhuisheemskerk.nl

The Florida project
De echt allerlaatste voorstelling in De Cirkel is de Amerikaanse dramafilm The Florida Project van Sean Baker.

De 6-jarige Moonee woont met haar moeder Halley in een motel in de schaduw van Disney World Florida. De zomervakantie is net begonnen en Moonee vult haar dagen door samen met haar vriendjes het terrein te verkennen en kattenkwaad uit te halen. Haar 22-jarige moeder doet ondertussen haar best om zo goed ze kan voor haar te zorgen, maar wil ondertussen als twintiger ook gewoon wat lol kunnen beleven. Daarbij redt Moonee zich verder prima. Motelmanager Bobby lijkt de enige volwassene in de omgeving te zijn die de kinderen in het gareel probeert te houden, totdat het echte leven Halley inhaalt en ze de harde realiteit onder ogen moet komen.

The Florida Project begint om 20.00 uur. Reserveren van kaarten kan via www.filmhuisheemskerk.nl

Adres: Cultureel Centrum de Cirkel, Cirkel 1, Heemskerk.