Zilveren Legpenning voor Fred Kos van Heemskerk FM

Foto: Heemskerk FM (Facebook)

Radiomaker Fred Kos heeft vrijdagmiddag 30 maart uit handen van burgemeester Mieke Baltus de ‘Zilveren legpenning van de Gemeente Heemskerk’ ontvangen.

Hij kreeg de penning als blijk van waardering voor al zijn werk dat hij in de afgelopen 25 jaar heeft gedaan van lokale radio Heemskerk FM (voorheen Radio Heemskerk).

Fred Kos is al vanaf 1992 verbonden aan de lokale radio. Met zijn prettige stem is hij een vaste waarde voor heel veel luisteraars van Heemskerk FM. In de afgelopen 25 jaar maakte hij talloze uitzendingen, presenteerde veel programma’s en groeide uit tot een vaste waarde bij de radio.

Daarbij heeft hij in die jaren een enorme muziekkennis opgedaan en wordt door zijn collega’s dan ook gezien als een vleesgeworden muziekencyclopedie.

Fred Kos is/was  bij een hele reeks programma’s betrokken, zoals:

• Heemskerk Actueel: actualiteitenprogramma. Elke maandag- t/m vrijdagmiddag, tot zijn pensionering in 2013
  • Helemaal Heemskerk: lokale activiteiten. Elke maandag- t/m vrijdagochtend
  • Hollands Glorie: muziekprogramma. Elke zondagochtend
  • Zie zo zondag: verstrooiingsprogramma met lokale feitjes, een quiz en ruimte voor verzoekjes. Elke zondagochtend
  • uit de oude doos: dit programma is een coproductie van Fred Selhorst en Fred Kos, elke dinsdagmiddag
  • Locatie uitzendingen
  • Voice over voor de lokale TV