Expositie van kinetisch kunstenaar Ralf Westerhof in Gemeentehuis Heemskerk

Afgelopen zaterdag, 16 juni, heeft wethouder Aad Schoorl in het Gemeentehuis van Heemskerk de tentoonstelling ‘Beeld in Beweging’ van beeldend kunstenaar Ralf Westerhof geopend.

Ook deze expositie is weer georganiseerd door de Stichting Kijk Heemskerk, die viermaal per jaar zorg draagt voor opvallende tentoonstellingen van zowel bekende als minder bekende kunstenaars.

Rolf Westerhof neemt de bloemen in ontvangst van Pieter Schadee, voorzitter van Stichting Kijk Heemskerk.

Ralf Westerhof is zeker geen onbekende. Met zijn eigen stijl van beeldhouwen, fragiele 3D lijntekeningen van gebogen ijzerdraad of lichtgevende lijnen, heeft hij inmiddels wereldwijd indruk gemaakt. Zo waren kunstwerken van hem onder meer te zien bij Amsterdam Light, het Jan Norrköping Light Festival in Zweden, het Lumiere Durham Light Festival in Engeland, het Light Festival Jerusalem in  Israël en bij Svetlobna Gverila in Ljubljana in Slovenië. Wat dat betreft mag Stichting Kijk trots zijn dat het gelukt is om Ralf Westerhof binnen te halen voor een expositie met tien van zijn werken die hij gedurende de laatste vijf jaar realiseerde.De expositie is te zien gedurende de openingstijden van het Gemeentehuis tot en met vrijdag 13 juli.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit artikel voor meer foto’s