Open dag Muziekschool Heemskerk op zondag 22 mei

Foto: Muziekschool Heemskerk

Zondag 22 mei houdt muziekschool Heemskerk een ‘Open Dag’ vanaf 13.00 tot 16.00 uur in de beide locaties: Kerklaan en de eerste etage van de Nozem. De opening om 13.00u is in handen van Wethouder Aad Schoorl.

Belangstellenden kunnen zich oriënteren op het nieuwe aanbod, dat vanaf 1 augustus 2016 onder Cultuurcentrum Heemskerk valt. Er zijn diverse optredens in de zaal van de Kerklaan en in de leslokalen. Bij mooi weer is er een optreden onder de grote parasol bij de ingang. In de zaal zijn  optredens van onder andere popkoor Mi Canto en SeaSide Bigband, DJ’s van Elaine Thiele en dwarsfluit en piano Kana Yamaguchi en Suzuki Strijkers. De open dag staat in het teken van proeflessen, informeren en demonstreren.

Open_dag_2015

Slagwerkfestival
Nieuw dit jaar is een slagwerkfestival in de vier lokalen van de Nozem met workshops darbuka, djembé, samba en bodypercussion. Inschrijven voor de workshops is mogelijk via de muziekschool. Tijdens het slagwerkfestival is de muziekschool de Nozem op de eerste etage gevuld met alles wat met slagwerk te maken heeft. Een aantal leerlingen van de muziekschool laat horen wat ze kunnen. In een andere ruimte is er de mogelijkheid om alle soorten drums en percussie zelf uit te proberen. Daarnaast zijn er optredens van de Djembégroep en de Sambagroep Fiësta Segunda.

Voor de jonge bezoekers staat een wedstrijd ‘drums tekenen’ op het programma, inclusief een prijsuitreiking. Dit festival wordt gepresenteerd door docenten van de muziekschool Heemskerk: Moussé Dramé, Willem van der Krabben, Jeroen Vrolijk en Achim Heine. Bezoekers kunnen zich daarnaast inschrijven voor drum-, samba- of djembé-lessen voor het seizoen 2016/2017.

affiche