Genieten van kunst en cultuur in de natuur tijdens Duinfestival Heemskerk

Foto: buurtcentrum d’Evelaer

Op zaterdag 1 september vond voor derde achtereenvolgende jaar het Duinfestival Heemskerk plaats.

Een verslag van Cindy Henneman

Ontvangen door de klanken van het orkest Emergo onder het genot van een soepje, hapje voor de lekkere trek door Soep&Zo en een stralende zon. Wat wil je nog meer!

Wethouder Marieke van Dijk verrichtte enthousiast de opening, waarbij ze vooral de aantrekkelijkheid van het festival benoemde: de verstilde omgeving in combinatie met kunst en cultuur in het prachtige duingebied van Heemskerk.

Maar ook benoemde ze de samenwerking tussen de vrijwilligers van Buurtcentrum d’Evelaer en de verschillende organisaties waardoor het Duinfestival tot stand kon komen, zoals de gemeente Heemskerk, PWN, budgetcommissie Buurt initiatieven, de Patatoloog, strandpaviljoen de Vrijheit, buurtcentrum d’Evelaer en Goed voor Elkaar.

Wethouder Marieke van Dijk (m), verantwoordelijk voor de opening van het Duinfestival.

Na het geluid van de grote groene bekende fietsbel fietsten de eerste festivalgangers van in totaal 3 groepen (50 personen), ieder voorzien van een speciale button gemaakt door Goed voor Elkaar, in etappes het Heemskerkerduin in met als eindbestemming strandpaviljoen De Vrijheit.Het programma bruiste van de diverse activiteiten zoals: Dry dance company, Mentalist Kenneth, de Soulresonance van Anneke, gitaarklanken en zang van Marten Fisher, vrije dans van Halte 6, de Ierse volksmuziek van Knoest, de poppenverteller Bert bij de strandopgang en het muzikale luisterverhaal van Milou Mignon onder begeleiding van Wesley Fransen terwijl de ondergaande zon zorgde voor een prachtig decor. The Loop Doctors zorgde voor de afsluiting bij de Vrijheit.

Kortom het was weer genieten van een prachtig Duinfestival Heemskerk.

Op naar de 4e editie in 2019.