Welschap Welzijn en Cultuurhuis Heemskerk starten jongerenproject ExposUre

Foto: Welschap Welzijn

Binnenkort start het project ExposUre met drie leuke spannende activiteiten die eindigen in een spectaculaire eindpresentatie eind januari. Dit project is tot stand gekomen door een samenwerking met jongerenwerk van Welschap Welzijn en Cultuurhuis Heemskerk en financiële ondersteuning van TataSteel.

• Cursus tekenen
    Je eigen verhaal tekenen en schilderen! Onder begeleiding van kunstenaar Ellen van Putten ga je je eigen leven tekenen. Jouw avonturen, wat en hoe je wilt worden, jouw kledingkeuze, favoriete muziek, lievelingskleuren, vrienden en familie. Iedere les kiezen we een thema. We gebruiken allerlei soorten materialen houtskool, inkt, pastelkrijt tot het gebruik van collage. Van al deze kunstwerken maken we een onvergetelijke mixedmedia-installatie voor dè eindexpositie!
    Start maandag 19 november van 19.00 tot 20.30 uur en in totaal 7 lessen in Cultuurhuis Heemskerk.
  • DJ-cursus
    Grijp nu je kans met deze gratis cursus! Je wordt opgeleid tot huis-DJ van Welschap, zodat je de daar zelf als DJ aan de slag kunt bij de kinderdisco’s. Na 6 lessen ga je los op de ExposUre-eindpresentatie! De cursus wordt gegeven door een echte DJ, namelijk Sonny Bass. Je kunt kennis komen maken met Sonny Bass en DJ op de vrijdagavondinloop in buurtcentrum De Schuilhoek op 29 oktober en 2 november. Jordi Rivera Komt als supporting act!
    De cursus start donderdag 15 november van 19.00-20.00 uur in Cultuurhuis Heemskerk. Natuurlijk ga je ook draaien op de eindpresentatie.
  • Rappe reporter met camera
    Ontdek wat er allemaal te doen is voor jongeren op kunst en cultuurgebied in Heemskerk. Ga op onderzoek bij je leeftijdsgenoten. Samen met RTV IJmond en een jongerenwerker bereid je het onderzoek voor en leg je het vast op camera. Uiteraard wordt daar een reportage van gemaakt die ook tijdens de eindpresentatie getoond gaat worden. Ook van de eindpresentatie maak je een reportage die op YouTube wordt geplaatst en op de regionale tv komt. De resultaten van het onderzoek nemen we mee in de gesprekken met de gemeente.

Opgeven en meer info

Je kunt je opgeven bij Amber Veldhoen, jongerenwerker T 06 14978727 of via [email protected]. Meer info op FB Jongerenwerk Heemskerk.