Expositie schilderijen met aandacht voor de Olympische Spelen

Foto: Wim Meijer Fotografie

Een unieke expositie met de twee hoofdthema’s ‘Olympische Spelen’ en ‘Zee & Zand’ van de Leidse kunstenaar Peet Heemskerk is nog tot 18 juni te bezichtigen in de Heemskerkse vestiging van Bibliotheek IJmond-Noord.

Peet Heemskerk is geboren en getogen in Leiden en woont nu in Noordwijk. Na de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag te hebben doorlopen, was hij jaren werkzaam als decorateur, grafisch ontwerper en docent marketing. Hij maakt concepten, sculpturen voor openbare toepassingen en schildert impressionistische eigentijdse zee-stadsgezichten en sportthema’s.

Peet schildert met acryl op doek of panelen in een figuratieve, veelal impressionistische stijl. De sportthema’s zijn in gebroken primaire kleuren. De Zee & Zand thema’s zijn veelal ruimtelijk in witte, grijze en pasteltinten.

combi peet

Peet is steeds weer verwonderd over de veranderende kleurenschema’s, ruimte en leegte aan de kust. Daarnaast is hij ook vol bewondering voor atleten tijdens sporten. Het is die verwondering en bewondering die hij vast wil leggen in verf.

Eerder exposeerde Peet in Leiden, Den Haag, Voorburg, Amsterdam bij Kunstuitleen-bedrijven en particulieren. De expositie op de 1e etage van in Bibliotheek IJmond-Noord in Heemskerk (tijdens openingsuren) is nog te bezichtigen tot 18 juni (Voor openingsuren zie www.bibliotheekijmondnoord.nl)

Hierbij een impressie van de expositie ‘Olympische Spelen’ en ‘Zee & Zand’